Tobias Fiscaal verzorgt de financiële verwerking van parkeerproducten
Voordeel voor gemeenten:
- De financiële afdeling wordt ontlast en ontzorgt
- Gemak en inzicht in een sluitend systeem
- Maandelijkse rapportages en overzichten
- Alle afhandeling op 1 centrale plek (korte lijnen)
Voordeel voor vergunning- en abonnementhouders:
- Bij vragen direct de juiste persoon aan de lijn die weet wat er speelt
- Makkelijk omschakelen van betaalsoort gedurende het jaar
- Snelle terugbetaling bij stopzetten van parkeerproduct
Vergunning- en abonnementhouders (hierna te noemen: klanten) kunnen via de website van
de gemeente een parkeervergunning of garageabonnement aanvragen en kiezen uit vier betaalmethodes:
1. iDeal:
De klant betaalt het parkeerproduct direct en volledig via de website van de gemeente. Indien gewenst kan deze betaling ook naar Tobias zodat we deze mee kunnen nemen in de rapportages.
2. Factuur:
Als de klant kiest voor betaling per factuur wordt het parkeerproduct doorgegeven aan Tobias Fiscaal. De facturen worden dagelijks per post of e-mail verstuurd, net wat de voorkeur heeft.
3. Betaalverzoek in termijnen:
Rond de 25e van elke maand ontvangt de klant een betaalverzoek per e-mail, inclusief uitleg over de betaling. Via een betaallink met vooraf ingevulde gegevens kan de klant het bedrag betalen. Het openstaande bedrag wordt gedeeld door de resterende maanden van het jaar en op die manier wordt de maandelijkse termijn vastgesteld.
4. Automatische Incasso in termijnen:
Bij een aanvraag waarin is gekozen voor automatisch incasso ontvangt de klant éénmalig, op de 18e van de maand, een e-mail met uitleg over de automatische incasso. Vervolgens wordt het bedrag rond de 25e van de maand automatisch van het opgegeven rekeningnummer afgeschreven. Het openstaande bedrag wordt gedeeld door de resterende maanden van het jaar en op die manier wordt de maandelijkse termijn vastgesteld.
Achterstanden:
Bij de betaalmethodes factuur, betaalverzoek en automatische incasso kan er sprake zijn van een betalingsachterstand. In dat geval nemen wij, zowel telefonisch als schriftelijk, contact op met de klant om samen een oplossing te vinden. Als er geen reactie komt, wordt de situatie voorgelegd aan de gemeente en waar nodig doorgezet voor verdere incasso.
Retourstortingen
Wanneer een parkeerproduct gedurende het jaar beëindigd wordt, storten wij binnen 2
werkdagen na verwerking, het resterende bedrag retour.
Financiële rapportages
Maandelijks storten we alle ontvangen bedragen door aan de gemeente, samen met een specificatie van de ontvangen bedragen en retour stortingen.
Operationele rapportages
Maandelijks ontvangt de gemeente een overzicht met de stand van zaken van alle producten. Daarnaast bespreken we tijdens een maandelijks overleg de nog niet betaalde producten en de te nemen acties. Aan de kant van Tobias Fiscaal is dat bijvoorbeeld nogmaals het contact opnemen met de klant d.m.v. een extra brief, e-mail of telefoongesprek. Aan de kant van de gemeente is dat bijvoorbeeld het tijdelijk stop zetten van het parkeerproduct. We werken graag met korte lijnen, wordt een vergunning na het tijdelijk stop zetten alsnog betaald, geven we dit direct door en kan het parkeerproduct weer open gezet worden.
Communicatie
De efficiënte afhandeling wordt versterkt door een goede communicatie vooraf aan alle betrokkenen. We adviseren gemeenten om op de website aan te kondigen dat Tobias Fiscaal de financiële verwerking regelt. Hiermee zorgen we voor een eenduidige communicatie richting de klanten.
ParQ
We hebben een directe koppeling met ParQ waardoor elke nieuwe aanvraag voor een vergunning of abonnement direct bij ons binnenkomt met alle benodigde gegevens die nodig zijn om de klant de juiste betaling te laten verrichten. In onze portal wordt per aanvraag alle informatie overzichtelijk getoond.
Belteam
Onze medewerkers zijn volledig op de hoogte van de parkeerproducten van de gemeente zodat we vragen per mail of telefoon snel en adequaat kunnen afhandelen. We zijn een verlengstuk van de gemeente.